2009. 09. 11.

8 db-os tea csillag lépésről - lépésre

Nagyon megörültem, amikor egyik kedves olvasóm Ildikó azzal keresett meg, hogy adjak neki tanácsot teatasak hajtogatás ügyben. Egy egyszerű csillagot készítettem el, aminek a lépéseit is leírtam a jobb érthetőség kedvéért. Itt is közzéteszem hátha más is kedvet kap a hajtogatáshoz!
1.lépés(ek): a tasakokat óvatosan szétszedjük és levágjuk róla a színes képet és minden fehér szegélyt. Így egy kis téglalapot kapunk. (Egyébként minden hajtogatást ez a művelet előz meg !) Ezt mind a 8 tasaknál megismételjük.
2. lépés(ek): Megfordítjuk a kis téglalapot és a fehér felén kezdjük a hajtogatást. Hosszában megfelezzük és leélezzük a közepét. Kinyitjuk és mind a négy sarkát behajtjuk a középvonalhoz.
3.lépés(ek): A felső hajtott széleket behajtjuk a középvonalhoz. Így egy tölcsérféle alakul ki. Felül van a legcsúcsosabb része. Megfordítjuk és készen is van egy elem! Ezt a műveletsort (1.- 3. lépés) még 7-szer megismételjük. Fontos szabály, hogy mindegyik elem ugyanígy nézzen ki!
4.lépés(ek): Az egyes elemeket össze kell ragasztani, hogy elkészüljön a csillag. Javaslom a stift ragasztót, mert az nem folyik és nem áztatja át a papírt! De a régi jó technokol is megteszi. :)) Az összeállításnál nem egymás mellé, hanem egymásra ragasztjuk az elemeket úgy, hogy az egyik elem széle a másik középvonalához igazodjon. Az utolsó darabot az első alá kell bujtatni és úgy ragasztani. (Ragasztás előtt én mindig ellenőrzöm a mintát és csak utána kezdem el összeragasztani!)
És íme a végeredmény: a kész csillag.
Ildikó nagyon szorgalmas volt és azon nyomban munkához is látott. Ez az ő kis csillagja!
Gratulálok Ildikó szép munka!

5 megjegyzés:

  1. Még egyszer köszönöm a segítséget, nagyon kedves vagy!

    Üdv: Ildikó

    VálaszTörlés
  2. Egyszerűen nagyszerű!(:

    VálaszTörlés
  3. nagyon nagyon nagyon nagyon nagyon nagyon nagyon nagyon nagyon nagyon nagyon nagyon jó ez a honlap !
    az életemet mentetted meg
    legalább nem kellet mindenütt keresni

    VálaszTörlés
  4. Én is elkészítettem, köszönöm nagyon - nagyon szépen:)
    http://makacskakonyhaja.blogspot.ro/2012/11/ujabb-karacsonyfadiszek-filcbol.html

    VálaszTörlés

Köszi hogy írsz nekem ! :)